Je herkent hem vast wel, de vraag van jouw manager. “Hé, Sofie, wil jij nog even een knallende Facebook post maken voor op onze socials?” De baas heeft natuurlijk gelijk: een succesvolle post op Facebook, Instagram of LinkedIn geeft gratis bekendheid en leidt tot mogelijke klanten en leads. Maar even snel een post bedenken is vaak moeilijker dan gedacht. Vandaar geef ik in dit blog wat succesvolle inspiratie met tips hoe je deze in kunt zetten voor jouw bedrijf.
Succesvolle Facebookpost #1: het dilemma
Je kent ze misschien wel, de onmogelijke keuzes. Deze Facebookberichten zijn gemaakt voor interactie. De kunst is om deze toe te passen op jouw organisatie. Deze bovenstaande post van tegeltjeshumor is namelijk ook uitstekend geschikt voor een bedrijf dat iets doet met sport of health.
Succesvolle Facebookpost #2: de actuele spreuk
Spreuken, grappige zinnetjes en quotes. We worden er af en toe mee doodgegooid. Toch is dit een uitgelezen kans om je op Facebook te profileren. Ook hier geldt weer, maak de omschakeling naar jouw bedrijf. Een quote van Nelson Mandela is mooi voor een mensenrechtenorganisatie, maar een IT-bedrijf heeft waarschijnlijk meer gevoel met Steve Jobs.
Bonuspunten als je kunt inspelen op de actualiteit. Deze post hierboven van spreukenenteksten scoorde veel hoger dan de gebruikelijke posts. De reden? Deze uiting is geplaatst tijdens de examenperiode van de middelbare school. Ineens werd die onvoldoende terugkrijgen een super actueel onderwerp.
Succesvolle Facebookpost #3: het gezicht achter het bedrijf
Mensen zijn van nature nieuwsgierig. Dus zijn ze vaak erg benieuwd wie de persoon is die een product of dienst aanbiedt. Onze eigen ervaring op het GetBright account is dat posts die iets vertellen over een collega het beter doen dan al onze andere updates.
Dit kun je op verschillende manieren doen: je kunt mensen zichzelf laten voorstellen, iemand feliciteren met een verjaardag of bij de volgende vergadering zelf een foto maken over de meeting.
Ook hier zijn weer bonuspunten te verdienen. Foto’s zijn leuk, maar dit soort berichten presteren nog beter met een video!
Succesvolle Facebookpost #4: het (onbekende) voorwerp
In de vorige post zagen we al dat het loonde om mensen een kijkje te geven achter de schermen van jouw bedrijf. Dit kan ook op een hele andere manier, namelijk met het (on)bekende voorwerp! Ieder kantoor heeft wel wat liggen wat bijzonder is voor dat kantoor. Dit kan een stressballetje zijn met het bedrijfslogo er op, een nutella-pot in de koelkast of dat ene voorwerp waarvan niemand de naam weet.
Een pluspunt hiervan is, dat mensen binnen het bedrijf ook snel geneigd zijn om dit te liken en te delen. Dat geeft toch weer extra bereik aan het bericht.
Succesvolle Facebookpost #5: het eindresultaat
Als alle bovenstaande opties je niet aanspreken, is er ook een andere optie. Laat zien waar je als bedrijf trots op bent! Misschien heb je machines geleverd aan een van de grootste klanten in Nederland of is de laatste website enorm mooi geworden. Show it!
Hier werkt een foto of een filmpje weer uitstekend en voor bonuspunten tag je natuurlijk de klant. Grote kans dat dit bedrijf ook jouw post weer liket of deelt, waarna het bereik van je bericht nog groter wordt. En hiervoor geldt: hoe groter de Facebookpagina van de klant, hoe meer je ervan profiteert!
Dat waren ze dan. Vijf simpele, snelle ideeën voor een Facebookpost als je er even niet zelf uitkomt. Mocht je zelf nog superideeën hebben, laat ze dan achter in de comments. Profiteer je liever van onze kennis en laat je het graag door ons uitvoeren? Stuur dan een mailtje naar noortje@getbright.nl of bel ons op 076 – 879 50 88.
Geef een reactie