‘Meten is weten’ is voor de meeste bedrijven een van de hoofdgegevens. En natuurlijk is dat ook zo. Hoe gedraagt jouw doelgroep zich tijdens alle stappen van de customer journey? Wat is de impact van de verschillende online marketing kanalen? Zijn de gestelde doelen haalbaar of moeten deze aangepast worden? Om deze vragen te kunnen beantwoorden maken we vaak gebruik van allerlei programma’s zoals Google Analytics, Google Ads en Google Search Console. Juist doordat onze data in allerlei verschillende tools is opgenomen, kan het krijgen van een totaalbeeld een uitdaging zijn. Hier is inmiddels een handige oplossing voor gevonden: Google Data Studio.
Creëer gepersonaliseerde dashboards met Google Data Studio
In Google Data Studio is het een fluitje van een cent om gegevens uit verschillende tools te importeren en zo een handig overzicht te creëren. Kan er enkel data uit Google programma’s geïmporteerd en gebruikt worden? Dat is gelukkig niet het geval. Google Data Studio werkt namelijk samen met een grote verzameling aan zogenaamde ‘’Community Connectors’’ van derden zodat je bijvoorbeeld ook data uit Linkedin Ads, Mailchimp en Facebook Insights kunt invoeren.
Er zijn talloze opties om data op een overzichtelijke wijze te visualiseren met verschillende grafieken, diagrammen en tabellen. Er kunnen verschillende filters toegevoegd worden en variabelen berekend worden. Zelfs de styling, titels en afbeeldingen zijn aan te passen. Zo creëer je gemakkelijk gepersonaliseerde dashboards met data dat voor jouw bedrijf cruciaal is.
De gegevens in deze dashboards worden dagelijks automatisch geüpdatet. Zo ben je ten alle tijde up-to-date met de laatste ontwikkelingen binnen je bedrijf op het gebied van online marketing en je websiteprestaties en kun je proactief aan de slag gaan.
Zet in een handomdraai rapportages op
Ook voor datarapportages hoef je niet meer te switchen tussen verschillende programma’s. Het opgezette dashboard zorgt er namelijk voor dat een helder rapport in een mum van tijd is uitgedraaid. Dit maakt het effectief communiceren van resultaten eenvoudig en efficiënt. Dashboards kun je bovendien delen met collega’s, zodat iedereen altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen. Dit alles bij elkaar genomen maakt Google Data Studio een doeltreffend datavisualisatie platform dat in deze huidige tijd haast als onmisbaar mag worden beschouwd.
Hulp nodig bij het opzetten van Google Data Studio?
Google Data Studio is een laagdrempelig platform dat niet moeilijk is om op te zetten. Zaak is wel dat de juiste gegevens op de juiste manier worden weergegeven om zo het maximale resultaat te behalen. Dit klinkt vaak makkelijker dan het in werkelijkheid is. Wij staan daarom voor je klaar om je deze zorg uit handen te nemen.
We helpen je niet alleen met het opzetten van je dashboard maar onze specialisten kunnen je ook helpen bij het analyseren van je data. Samen kun je zo bepalen welke stappen je kunt nemen om nog meer rendement te halen uit je inspanningen. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.
Geef een reactie