Maak jij gebruik van de Facebook Pixel? Dan is dit artikel misschien interessant voor jou. Want wist je al dat Facebook om privacy redenen een update doorvoert in de voorwaarden rondom het gebruik van de Facebook Pixel? Lees snel verder om te zien wat je moet doen!
Wat is een Facebook Pixel?
De Facebook Pixel is een stukje code dat je op je website plaatst. Dit stukje code verzamelt data van jouw website bezoekers. Let wel op dat je binnen de huidige AVG wet toestemming moet vragen aan je bezoekers om hun gegevens te gebruiken voor marketing doeleinden. Op basis van de data die de pixel verzamelt, is het mogelijk om een doelgroep aan te maken die je met een Facebook campagne wilt bereiken. De Facebook Pixel zorgt ervoor dat je op zowel Facebook als Instagram mensen kan bereiken die jouw website hebben bezocht. Super handig, want mensen die je website al eerder bezocht hebben zijn misschien wel meer geneigd om nog eens je website te bezoeken of om (opnieuw) een aankoop te doen.
Maar er is nog meer mogelijk met de Facebook Pixel. Doordat je meer inzicht krijgt in je huidige doelgroep, kun je met de verzamelde data een look-a-like doelgroep opzetten, zodat je nog meer potentiële volgers kunt bereiken.
Wat verandert er precies?
Momenteel is het voor bureaus mogelijk om namens de klant een pixel toe te voegen aan de website van de klant. Door de veranderingen moeten de bureaus eerst aantonen dat zij een relatie met de klant hebben, voordat de pixel geïnstalleerd kan worden. De reden hiervoor is om de privacy van de doelgroep te waarborgen. Facebook voorkomt op deze manier dat de gegevens in handen vallen van derde partijen, zoals al eerder gebeurde. Werk je samen met een bureau dat voor jou Facebook Pixel beheert? Zorg er dan voor dat jouw bureau voor half 2019 kan aantonen dat ze in opdracht van jou werken zodat je de pixel kan blijven gebruiken.
Facebook offline event
Niet alleen de voorwaarden rondom de Facebook Pixel veranderen. Wanneer een bureau voor jou een event opzet, is het ook hierbij door de verandering noodzaak om aan te geven dat het bureau voor jou werkt. Met de nieuwe voorwaarden wordt bij de events niet alleen de privacy van de doelgroep gewaarborgd, maar ook voorkom je hiermee dat een derde partij vanuit jouw naam een evenement organiseert. Wel zo fijn voor het imago van je bedrijf/organisatie 😉.
Wat moet je doen?
- Laat een bureau de Facebook Pixel installeren op jouw website voor meer inzicht in de huidige doelgroep, of laat een bureau een event aanmaken voor jouw bedrijf/organisatie.
- Toon aan dat het bureau in opdracht van jou werkt.
- Gebruik de gegevens uit de pixel om meer resultaten uit je Facebook campagnes te halen.
- Maakt een bureau al gebruik van een Facebook Pixel op jouw website? Zorg dat zij hun informatie voor halverwege 2019 updaten om gebruik te blijven maken van de pixel.
GetBright is een bureau dat klanten graag ontzorgt over dit soort wijzigingen. Wil je ook ontzorgd worden in je social media marketing neem dan contact met ons op via 076-8795088 of info@getbright.nl
Geef een reactie