Zoekwoorden analyse
Online marketing is complex, maar de essentie ervan is eigenlijk vrij overzichtelijk als je erover nadenkt. Je kijkt naar wat men gebruikt in Google om op te zoeken als het gaat over wensen, problemen en voorkeuren. Daar richt je je vervolgens op. Vrij simpel toch? Was het maar waar helaas, dan was iedereen even goed vindbaar in Google en was er geen noodzaak om je te bekommeren om je positie in Google of de verhouding tussen betaald en onbetaald Google verkeer.

Beginnen bij het begin
In de praktijk beginnen organisaties vaak met het inzetten van middelen: website bouw, zoekmachine marketing, Google Adwords, e-mail nieuwsbrief, enzovoorts. Nog voordat er écht is gekeken naar de marktvraag. Dat leidt onvermijdelijk tot verspilling van geld en energie, en dus minder resultaat. Dat vinden wij zonde, vandaar dat we vaak starten met het uitvoeren van een gedegen zoekwoorden analyse zelfs wanneer alles al klaar staat. Het is toch de basis die de rest zal dragen.
Slimme analyse
Via een kick-off bijeenkomst leert onze specialist wie jij bent, wie je doelgroep is, wie je concurrenten zijn en wat je de markt te bieden hebt. Vervolgens kijken we onder andere in Google, bij concurrenten en naar je website statistieken voor wat er gevraagd wordt online. Na wat ‘trucjes’ krijgen we een uitkomst die vrij simpel is: een overzicht van de beste kansen om meer bezoekers en resultaat binnen te halen.


Helder plan van aanpak
Je ontvangt een gestructureerd plan van aanpak voor je site, waarin je vervolgens zelf dingen kunt doen of laten doen. Uiteraard ontvang je ook de welbekende zoekwoorden lijsten, maar belangrijker is het contentplan wat erbij zit. Want weten waar je vindbaar op moet zijn is nog maar de start, hoe je dit implementeert op de website is de echte uitdaging. En als je website is voorzien van Google Analytics, kun je over tijd ook meten wat de impact is van je investering.