Avoord Zorg en Wonen
Ook voor zorginstellingen die al jarenlang een begrip zijn in hun regio, kan er behoefte zijn aan een marketing en communicatiestrategie. Avoord wilde een samenhangende visie ontwikkelen die duidelijke handvatten zou gaan bieden aan de eigen medewerkers. Wie zijn we, waar staan we voor en welke richting willen we op. Het doel was om de missie en visie te laten landen in de hoofden van collega’s. En om nog klantgerichter te werk te gaan.
Marketing en communicatieplan
Het marketingcommunicatie plan wat in nauwe samenwerking met de manager Marketing en Verkoop van Avoord werd ontwikkeld bevatte vier hoofdonderdelen; corporate communicatie, interne communicatie, marketingcommunicatie en arbeidsmarktcommunicatie. Subonderdelen hiervan waren o.a. PR, branding en fondsenwerving voor de organisatie. Er werden duidelijke prioriteiten voor de organisatie gesteld en aangegeven hoe de strategie geïmplementeerd kan te worden.
Proces
Na een diepgaande analyse op basis van gesprekken en interviews met cliënten en medewerkers, marktonderzoek en gezamenlijke workshops, werd het fundament gelegd; een marketingcommunicatieplan met zowel strategische als praktische aanbevelingen.
Resultaat
Avoord is ambitieus. De nieuwe strategie draagt bij aan meer focus op de nieuwe visie/missie, aan het ambassadeurschap van de betrokkenen (successen worden meer uitgedragen) en aan meer klantgerichtheid.
Dit wordt onder meer gerealiseerd door het beter inzetten van digitale mogelijkheden. Maar ook door meer de dialoog met medewerkers aan te gaan. Dit maakt duidelijk wie Avoord is, wat Avoord doet, hoe zij zich gedraagt en hoe ze ervaren wil worden. Alles met een 360 graden view vanuit het merk. Het resultaat: samen met de cliënten de juiste zorg, op het juiste moment en op de juiste manier aanbieden.