GGD Reisvaccinaties
Tijden veranderen, ook voor reizigers. GGD Reisvaccinaties zag het aantal klanten in rap tempo afnemen. Dat waren ze niet gewend. Voorheen gingen mensen automatisch naar de GGD voor een vaccinatie om ziekten op reis te voorkomen.
GGD Reisvaccinaties vroeg ons om een diagnose en behandeling. Ze hadden een helder doel: meer afspraken. De GGD zocht een partner die de benodigde strategie kon bedenken én uitvoeren.
Snoepers
Na de analyse van de markt en concurrentie bleek dat online players marktaandeel van de GGD aan het afsnoepen waren. Een flink aantal nieuwe online aanbieders kwam snel opzetten. Hun sterke punten: online vindbaarheid, het makkelijk plannen van afspraken en gebruikersgemak.
Gemengde strategie
De oplossing lag in de strategie herschrijven, een scherp marketingplan en dito website maken. Online en offline activatie zorgt nu voor een nieuwe stroom traffic. In combinatie met de beter informerende en converterende website geeft dit de doorslag.
2x zoveel afspraken
Alle inspanningen hebben het aantal bezoekers en de conversie van de website sterk verhoogd. Het resultaat is dat het aantal online afspraken en daarmee de online omzet is verdubbeld. Daar komt nog bij dat het GGD Reisvaccinaties netwerk inmiddels heel Nederland bestrijkt.
Omzet verdubbelaar
De slimme aanpak geeft een helder resultaat: bezoekersaantallen en conversie stijgen fors. De GGD heeft meer online afspraken en dus meer online omzet. Niet een beetje meer, maar gemiddeld genomen dubbel zoveel. Niet gek dus dat deze aanpak inmiddels landelijk is uitgerold!