Singelloop Breda
Voor Singelloop Breda ontwikkelden we een website die het wel heel gemakkelijk maakt voor hardlopers (to-be) om zich in te schrijven voor de volgende editie, hun tijd terug te zien van de afgelopen editie en andere relevante informatie te vinden. Een kind kan de was doen!
Uitdaging
De Bredase Singelloop is een begrip in Breda en de wijde omgeving. Elk jaar spannen de enthousiaste lopers zich in voor de afstanden van 5km, 10km en de halve marathon. GetBright is sponsor van dit sportieve evenement en loopt elk jaar met een eigen team mee in de Singelloop.
Voor de organisatie was het echter een uitdaging om een website te creëren met als hoofddoel de renners op een overzichtelijke en snelle manier van alle relevante informatie te voorzien. Hoe kunnen ze zich op een gemakkelijke manier inschrijven? Wat zijn de afstanden en de routes? Waar kunnen ze tijden en foto’s van de vorige edities terugvinden? Een uitdaging waar het nodige denkwerk voor vereist was. GetBright schoot te hulp.
Aanpak
Een project als een nieuwe website voor Singelloop Breda start met een grondig onderzoek en gedetailleerde strategiebesprekingen. Immers kon er pas met een concreet plan een website worden gebouwd. Tijdens het onderzoek en besprekingen kwamen we al snel tot een duidelijke navigatiestructuur die we later bouwden op de website. Met een duidelijke navigatiestructuur vindt de bezoeker snel informatie over de afstanden of over het evenement zelf. Ook kun je de laatste uitslagen makkelijk terugvinden door de knoppen op de homepage.
We hielpen de vrijwilligers door trainingen te geven over social media promotie via Facebook en LinkedIn. We gaven ze de uitleg en hulpmiddelen om zelf aan de slag te gaan. Een steuntje in de rug naar zelfstandigheid op social media. En wat doen ze het goed! De pagina’s staan vol met nieuwtjes, foto’s en inspiratie waar veel op wordt gereageerd door enthousiaste volgers.
We hielpen de vrijwilligers door trainingen te geven over social media promotie via Facebook en LinkedIn. We gaven ze de uitleg en hulpmiddelen om zelf aan de slag te gaan. Een steuntje in de rug naar zelfstandigheid op social media. En wat doen ze het goed! De pagina’s staan vol met nieuwtjes, foto’s en inspiratie waar veel op wordt gereageerd door enthousiaste volgers.
Finish
Voor hardloopfanaten is het een eitje geworden om zich in te schrijven voor de volgende Singelloop en om andere relevante informatie te vinden. De vrijwilligers zijn zelfstandig geworden in het zelf bijhouden van de website en social media accounts. In 2018 liep het aantal inschrijvingen voor de Singelloop op tot 18.885 deelnemers en de verwachting is dat het evenement de komende jaren nog meer deelnemers zal trekken. Loop jij de volgende keer ook mee?