Ken jij de nieuwste manier om je bedrijf (gratis) te promoten op het web al?
Onlangs introduceerde Google een nieuwe functie in “Google Mijn Bedrijf”: Google Posts ofwel Google Berichten. Door berichten te plaatsen in Google Mijn Bedrijf kun je evenementen, diensten, producten of informatie direct publiceren bij je bedrijfsvermelding op Google Maps en in Google Zoeken. Je vergroot hiermee de zichtbaarheid en de vindbaarheid van je bedrijf op internet.
Google Mijn Bedrijf is het grote informatieblok aan de rechter zijkant in de zoekresultaten wanneer er gezocht wordt op je bedrijfsnaam. In dit blok kun je foto’s van de binnenkant en de buitenkant van je bedrijf plaatsen, je adresgegevens en openingstijden vermelden en de reviews worden er getoond. Handige functie voor locale bedrijven die graag bezoekers naar het bedrijf willen halen, is de button “Route” waarmee je direct de routeplanner op Google Maps opent.
Nu is er naast al deze handige functies dus ook de mogelijkheid om berichten te plaatsen onder dit profiel. Zo kun je relevante informatie en het laatste nieuws direct bij jouw klant onder de aandacht brengen wanneer ze je bedrijfsvermelding vinden op Google. Denk aan je laatste blogartikel of nieuwsbrief, of de productfolder van je assortiment, whitepapers, persberichten, aankondigingen van evenementen.
Hoe plaats je een bericht in Google Mijn Bedrijf?
- Log in bij Google Mijn Bedrijf
- Als je twee of meer locaties hebt, klik dan op locatie beheren voor de locatie waarvoor je een post wilt plaatsen
- Het scherm “een post maken ”wordt nu weergegeven. Er zijn verschillende opties om een bericht samen te stellen. Je hebt in ieder geval een foto, omschrijving en een link naar een landingspagina nodig. Denk bij het schrijven van je bericht aan een goede call-to-action. Je wilt je bezoekers tenslotte overtuigen om naar je website te komen.
- Bekijk je post in de voorbeeldweergave en als alles er picobello uitziet klik je op publiceren.
- Binnen enkele minuten na publicatie is jouw bericht te zien op Google Zoeken en Google Maps.
Google Berichten resultaten
Google zou Google niet zijn als ook niet direct inzicht krijgen in de cijfertjes. In het menu-item “Berichten” vind je al je berichten terug en kun je het aantal vertoningen en kliks op je berichten zien. In het menu-item “Insights” vind je trouwens de data over de prestaties van de hele vermelding van “Mijn Bedrijf”.
Zoals met alle digitale media is het belangrijk dat je je berichtenstroom goed onderhoud. Zorg voor relevante, actuele content. Zorg voor een sterke call to action en je hebt er weer een mooie, gratis mogelijkheid bij om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen bij je klant!
Veel succes!
Meer weten?
Wil jij meer weten over hoe je jouw bedrijf, diensten of producten online kunt promoten, neem dan contact met ons op. We helpen je graag met een strategische en/of praktische zaken om jouw bedrijf te laten groeien.
Geef een reactie