BOERplay
BOERplay is een grote speler op de markt voor inrichting van de openbare ruimte. De inspirerende ontwerpen op maat met speel- en beweegtoestellen, bijpassend straatmeubilair en groenvoorzieningen zijn afgestemd op doelgroep én omgeving. Zo maakt BOERplay de buitenruimte in binnen- en buitenland al jaren een stukje aantrekkelijker.
BOERplay kwam naar ons met de vraag: hoe kunnen we een groei in bezoekers en aantal aanvragen via de website realiseren?
De strategie & zichtbaarheid vergroten
Om de doelstelling van meer online aanvragen te realiseren namen we samen met BOERplay de customer journey onder de loep. Door deze helderder te krijgen werden kanaalkeuzes en plan van aanpak bepaald. Doelgroepen, zoals onderwijs en recreatie, werden door middel van aantrekcampagnes aangetrokken op Google Ads en LinkedIn door goed ingestoken campagnes.
LinkedIn Lead Ads
Met name LinkedIn was een nieuwe aanpak voor hen, en juist een belangrijk kanaal voor Boerplay om de zichtbaarheid te vergroten. Met het gebruik van LinkedIn Lead Ads kunnen de juiste mensen uit hun doelgroep worden bereikt. Het voordeel van deze advertenties is dat je de doelgroep bereikt die niet per se op zoek is en dat je hiermee de zichtbaarheid op die manier dusdanig vergroot.
Top of mind blijven
Door middel van deze aantrekcampagnes bereikten we de doelgroep. Met re-marketing via Google en LinkedIn bleef BOERplay onder de aandacht. Contacten die dit wensten werden vervolgens via een periodieke nieuwsbrief en e-mailmarketing bereikt. Hierbij bleven we altijd samenwerken met de klant en het salesteam van BOERplay.
Resultaat
De strategie heeft succes! Sinds de start van de herziende strategie zien we een enorme stijging in het aantal leads, waarvan een groot aantal professionele leads via LinkedIn! Daarnaast hebben we de klantreis duidelijker in het vizier, zodat we hier goed op kunnen sturen. Afgelopen juni ging ook de nieuwe website live, om ook de komende jaren vooruit te kunnen. Een echte duurzame klantrelatie dus.