Conversie optimalisatie
Conversieoptimalisatie is de kunst om kijkers op de website om te zetten in kopers. Wellicht kwamen ze niet binnen met de intentie om te kopen, maar de site heeft ze verleidt om toch die keus te maken. Minimaal moet je er naar streven om van anonieme bezoekers, geïdentificeerde relaties te maken, doordat ze hun contactgegevens achterlaten. Bezoekers op je website bevinden zich in verschillende fases van het aankoop/oriëntatieproces en de kunst is om op het juiste moment en op de correcte manier de juiste dienst aan te reiken. Wanneer je jezelf bezigt met conversieoptimalisatie, dan zijn de begrippen gebruikersvriendelijkheid, vindbaarheid en conversie van groot belang.
Onze aanpak
Samen naar succes

Gebruikersvriendelijkheid
Gebruikersvriendelijkheid is in hoeverre je de klant op de site snel en eenvoudig kunt bieden waar ze naar op zoek zijn. Een handig menu, bestelbuttons die goed opvallen, geen overbodige velden in een formulier, een goede mobiele weergave en nog veel meer. Door te denken vanuit het standpunt van de bezoeker, verkrijgen we nieuwe inzichten waarmee we de website kunnen verbeteren. Een sneller oriëntatietraject op de website, een makkelijker bestelsysteem, goed functionerende formulieren voor informatie aanvragen, enzovoorts.

Vindbaarheid
Een website die perfect is in gebruik, levert geen stuiver op zonder bezoekers. Tijdens het conversie optimalisatie advies nemen we daarom ook een kijkje naar de Google vindbaarheid op technisch en content vlak. Is de site technisch in orde of komt Google obstakels tegen tijdens indexeren? Is de content compleet en SEO vriendelijk of kunnen daar nog verbeteringen worden doorgevoerd? Traffic verhogen via een betere SEO levert automatisch meer conversie omdat er meer kopers langskomen. Eigenlijk een inkoppertje, maar eentje die mooi meegenomen is.

Conversie
Gebruikersvriendelijkheid gaat hand in hand met conversie. Een website kan nog zo goed in elkaar zitten, als je bezoekers niet goed genoeg overtuigt dan laat je conversie kansen liggen. Daarbij is het zaak om in vergelijking tot het aanbod van je concurrentie in de ogen van de klant het beste uit de bus te komen. Je moet je site niet alleen op orde hebben qua navigatie en gebruiksgemak, maar je moet je ook onderscheiden en dat waarmaken. Wij behandelen conversieoptimalisatie als een brede, klantgerichte aanpak omdat daarbij de beide partijen (bedrijf en bezoekers) het meest gebaat zijn.

Conversie optimalisatie in de praktijk
Er zijn verschillende methodieken voor conversieoptimalisatie advies en wij passen de juiste toe per klant. In overleg met elkaar bepalen we wat de beste methode is voor jou en deze voeren we accuraat en professioneel uit.