SEO – Google Vindbaarheid
SEO staat voor Search Engine Optimization en wordt ook wel zoekmachine optimalisatie of Google Vindbaarheid genoemd. Het is dé manier om zonder betaald adverteren mensen naar je website te leiden.
SEO is belangrijker dan ooit en voor 99% van de bedrijven een activiteit die MOET. Omdat de meeste mensen (en dus ook jouw klanten) zich wenden tot Google voor het vinden van informatie, is het negeren van SEO dus geen optie.
Meer bezoekers naar je website via zoekmachines zonder te adverteren? Ga dan aan de slag met Google SEO.
Onze aanpak
Samen naar succes
SEO strategie
Om een goede en structurele inzet van je website te hebben in Google moet je wel een plan hebben. Zonder plan geen resultaat. De typische eerste stap is de nulmeting waarin we gaan kijken hoeveel verkeer je nu hebt uit SEO en waar je staat in de verhouding met andere bronnen. En bij voorkeur ook wat je eruit binnenhaalt. Conversie dus.
Zoekwoordonderzoek
Je kunt alleen goed aan je SEO werken als je weet wat er in Google gezocht wordt. Als je de lijst met relevante zoekwoorden (vanuit het perspectief van de doelgroep) hebt dan kunnen we ze omvormen tot een content plan waarmee we de site kunnen verbeteren om het juiste autoriteitsniveau te bereiken. Hierdoor zul je op de lange termijn extra bezoekers gaat krijgen vanuit betere en relevantere Google posities. Je website is beter vindbaar.
On-site SEO
Als je het hebt over vindbaarheid dan dien je zowel je site zelf, als ook zaken rondom je site goed te regelen. Laten we beginnen met het eerste. On-site SEO gaat over het goed indelen, vullen, beschrijven en verbinden van pagina’s binnen je website. Het heeft te maken dat je site qua indeling, logica en gebruik voor een bezoeker de vragen beantwoord die hij heeft. Dat betekent veel informatie, die goed gestructureerd en leesbaar is, logisch ingedeeld is en multimediaal. Deze informatie moet technisch goed in je website verwerkt zijn, zodat het voldoet aan het algoritme van Google (de ‘regels’ van Google). Google (en zijn gebruikers) houdt van snelle websites die goed werken op zowel mobiel als desktop. Al deze basistechnieken zijn bij naar schatting 60-70% van de bedrijven al niet goed op orde.
Off-site SEO
Naast een goede website dien je ook buiten je site goed te boek te staan. Dit betekent een goede basis aanwezigheid op social media als Facebook en Linkedin. Ook is het belangrijk dat andere, relevante, websites weer verwijzen naar jouw website. Dat noemen we backlinks. En heb je gedacht aan je Google Business / Google Bedrijf vermelding? Zo zie je maar, ook buiten jouw website om is SEO veel werk. Werk dat een SEO bureau gemakkelijk voor je uit handen kan nemen.
Bloggen en andere actualiteit
Actualiteit (tijdgebonden content) heeft absoluut zin voor Google. Een blog of nieuwsoverzicht zijn goede voorbeelden van mogelijkheden om je website actueel te houden. Daarnaast biedt het hebben van relevante actualiteit je ook de kans om dit te delen. Via bijvoorbeeld social media, nieuwsbrieven en groepen. Onderschat vooral de waarde niet van het actueel blijven, wij helpen je er graag mee.