Website
GetBright bouwt al ruim 10 jaar websites en webshops voor tal van klanten. Altijd met als uitgangspunt dat ze het doel van het bedrijf en de doelgroep dient en niet andersom. Onze websites dragen meetbaar bij aan de strategische doelstellingen van onze klanten. Dat houdt dus ook in dat we met je in gesprek gaan over wie je doelgroep is, wat de website voor jou en hen “moet doen” en hoe wij vanuit onze ervaring daar tegenaan kijken. Adviserend, maar niet dwingend. Samen maken we het beste resultaat waarbij we weten dat een site nooit écht af is. Ook nazorg is onze plicht om duurzaam resultaat te waarborgen.
Onze aanpak
Samen naar succes
Stap 1 - Website strategie
In deze fase bepalen we samen wat de doelen en de doelgroepen zijn en wat jouw idee is van wat de klant zoekt en wat de bedrijfsfocus moet zijn de komende 1-3 jaar. Hierdoor heb je duidelijk in kaart waar het project naar moet leiden, wat de focuspunten zijn en weten we ook wat ons vertrekpunt is.
Stap 2- SEO strategie
SEO is de hoeksteen van iedere nieuwbouw, een ‘mooie’ site is belangrijk voor resultaat (conversie), maar er moet traffic komen om conversie te krijgen. Om de basis voor de Google vindbaarheid goed te leggen, brengen we de belangrijkste zoekwoorden in kaart. Zo kunnen we de Google vindbaarheid van de site definiëren voorafgaand aan de bouw en noodzakelijke content maatregelen tijdig in gang zetten. Deze fase resulteert in een zoekwoorden lijst en een opvolgend content adviesplan voor de website.
Stap 3 - Functioneel ontwerp
Gezamenlijk definiëren we wat de website moet ‘doen’, een brainstorm geleid door ons waarin we beslissingen nemen over de functies van de website. Beter gezegd, welke functies gaat hij voor welke doelgroepen vervullen en hoe gaan we bezoekers snel brengen naar waar ze willen zijn én waar wij willen dat ze zijn? Hier volgt een uitgeschreven functioneel ontwerp met wireframes uit, zodat we voorafgaand aan bouw alles al besloten hebben.
Stap 4 - Vormgeving
De grafische vormgeving is de interface naar de bezoeker toe als het gaat om bruikbaarheid en conversie, dus succes. De beleving moet aansluiten bij het gewenste imago van het bedrijf en de conversie helpen bevorderen terwijl het primair de bezoeker helpt. De vormgeving wordt gemaakt door onze designers in samenwerking met de online marketeer / project manager als het gaat om conversie en SEO. Het design wordt gepresenteerd en opvolgend gestroomlijnd om in lijn te komen met de verwachtingen van zowel bedrijf als doelgroep.
Stap 5- Technische realisatie
Op basis van het functioneel ontwerp en het grafisch design wordt de technische realisatie uitgevoerd. Onze programmeurs maken gebruik van de modernste technieken en iedereen op ons kantoor heeft een beetje SEO in zijn bloed zitten. De ‘motor’ van de website, het CMS, wordt gekozen uit WordPress, Magento of custom bouw zodat we altijd een ideale infrastructuur hebben om in te werken. We bouwen uiteraard op een ontwikkel server, de oude website kan live blijven staan of als die er nog niet is zetten we een tijdelijke pagina op.
Stap 6 - Livegang
Zetten wij ook de website voor je live? Dan maken we een zogenaamd ‘Google verhuisplan’, zodat bij livegang alle oude hyperlinks automatisch doorverwijzen naar de nieuwe hyperlinks. Dat zorgt ervoor dat de Google waarde van de oude pagina’s wordt behouden. De website wordt ook op “page speed” en “mobile friendliness” getest en geoptimaliseerd. Is alles in orde en naar wens? Dan zetten we de website live! We maken de noodzakelijke aanpassingen in Google Analytics en Search Console (Google Webmaster Tools) en eventuele laatste bugs die er nog in zijn geslopen verhelpen we razendsnel.
Stap 7 - Nazorg
Nazorg is een breed begrip, bij ons komt het neer op werking en marketing. Zodra een website eenmaal staat ontstaan er direct nieuwe inzichten of blijkt dat er toch ergens een verkeerde keus is gemaakt. Allemaal niet erg, maar er moet wel wat mee gebeuren. Ook gebeurt het zelden dat een website zonder foutjes live gaat, wiens schuld het ook mag zijn. Geen probleem, onze mensen geven alle aandacht aan een website ook nadat het project klaar is. Dat is onze nazorg, samen blijven werken nadat de website al live staat, zodat we deze nog beter kunnen maken.