SEO Bureau Breda
Hoog scoren in de Google Zoekresultaten
SEO staat voor Search Enginge Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Heel simpel gezegd betekent het dat je jouw website of webpagina op een bepaalde manier maakt of optimaliseert om Google (of een andere zoekmachine) de signalen te geven waar jouw site over gaat. Door dit volgens de richtlijnen uit te voeren, zal jouw gemaakte content op waarde worden geschat en kun je hoog worden geplaatst in de zoekresultaten. Met als uiteindelijke doel om meer verkeer naar jouw website te leiden. Dit noemen we dan organisch verkeer (verkeer via de zoekmachines).
Er is een verschil tussen SEO en SEA. SEA staat voor Search Engine Advertising: het betaald adverteren in zoekmachines. Adverteren in zoekmachines kost geld (je betaalt per click of per zoveel weergaves) en op het moment dat je advertenties niet meer aan staan, verlies je al het betaald verkeer (paid traffic). SEO verkeer bouw je langzamer op, maar zolang de pagina waar het verkeer naartoe gaat live staat, zul je het verkeer niet in een keer verliezen. SEO is dus een bewezen lange termijn strategie.
Onze aanpak
Samen naar succes

SEO strategie bepaling
Om een website hoog te laten scoren in Google, is het belangrijk om te weten wat jouw website wil uitstralen en vertellen. We zoeken uit wat er op dit moment al op de website gebeurt, door te kijken naar de huidige resultaten. Dit doen we via een nulmeting. We bepalen ook wat het doel zou moeten zijn voor jouw website. Is dit informeren, inschrijvingen of leads verzamelen of een product of dienst verkopen. Aan de hand van de antwoorden en inzichten bepalen we hoeveel pagina’s er gemaakt of geoptimaliseerd moeten worden en bepalen we de SEO structuur van de website.

SEO Zoekwoordonderzoek
Tijdens deze stap gaan we aan de slag met het SEO zoekwoordenonderzoek. We zoeken uit hoe jouw website nu al gevonden wordt en kijken waar kansen liggen voor jouw website. We kijken daarbij naar haalbaarheid en zoekintentie. Via onze tools zoals SE Ranking en Google Search Console stellen we een grote lijst met zoekwoorden op.
Vervolgens leggen we al die zoekwoorden langs de meetlat. We kiezen zoekwoorden uit die geschikt zijn voor jouw boodschap, dienst of product en vergelijken zoekvolumes, zoekintenties en moeilijkheidsgraad. Daarna zullen we de uitgekozen zoekwoorden clusteren en van daaruit bepalen welke pagina’s moeten worden geoptimaliseerd of geschreven.

Content SEO
Vanuit de zoekwoorden gaan we beginnen met het optimaliseren of het schrijven van nieuwe SEO pagina’s. Dit noemen we Content SEO. Onder content SEO valt onder meer het schrijven van actieve, goed leesbare teksten, het optimaliseren van afbeeldingen en het kiezen van goede koppen en subkoppen (H1 en H2).
Ook voorzien we elke pagina van een meta-title en meta-description. Dit is een belangrijk gedeelte, want als je dit correct gebruikt, dan verschijnt juist dat stukje content op de resultatenpagina van Google.

Technische SEO
Naast het schrijven en optimaliseren van goede content, is de Technische SEO belangrijk. Dit is de SEO die normaal gesproken door de webbouwer wordt uitgevoerd, want hierbij gaat het om de snelheid en technische prestaties van jouw website. Om dit te controleren voeren we een technische SEO scan uit en vergelijken we jouw scores in Google Pagespeed.
Waar nodig passen we technische zaken aan. Je kunt hierbij denken aan het optimaliseren van de Javascript code, het sneller inladen van bepaalde elementen of vooraf cachen van enkele pagina’s of de gehele website. Samen met Content SEO is de Technische SEO verantwoordelijk voor jouw uiteindelijke resultaten.

SEO Dashboard
We houden je tijdens elke stap op de hoogte. Na het zoekwoordenonderzoek ontvang je van ons een SEO Dashboard, gemaakt in Looker Studio, waarmee jouw resultaten altijd live inzichtelijk zijn. We vermelden daarin de gekozen zoekwoorden en hun ranking in Google, evenals het aantal impressies en klikken naar jouw website.
Data liegt niet en hiermee kun jij ook zien of het werk wat wij voor jou doen effect heeft. Wij hebben er zelf ook veel aan, want we kunnen zien waar we nog moeten bijsturen en wat al goed presteert.