Company Webcast
Company Webcast (onderdeel van Euronext) is een internationaal bedrijf dat webcasts en webinars verzorgt voor middelgroot- en grote organisaties. Met studio’s in Rotterdam, Amsterdam, Brussel en Parijs en grote klanten zoals Deutsche Telekom en Akzo Nobel zijn zij uitgegroeid tot een grote speler op de Europese markt.
Company Webcast was al actief in Nederland, België en Frankrijk. Ons werd eind 2019 gevraagd om mee te werken aan een professionaliseringsslag op het gebied van online marketing en tegelijkertijd mee te werken aan groei en schaalvergroting, door het inzetten van een nieuwe website, CRM implementatie en complete online marketing strategie.

CRM implementatie - Hubspot
Een van de eerste wijzigingen die we hebben doorgevoerd is de implementatie van het nieuwe CRM Hubspot. Daarbij hebben we de transfer gemaakt van Exact naar Hubspot en deze koppeling met de website. Door deze twee producten hebben ze veel meer inzicht in de gehele marketing strategie voor alle partijen zoals sales en marketing, maar ook backoffice. Hubspot biedt ontelbaar veel mogelijkheden waaronder leadregistratie, sales nurturing maar ook marketing opvolging van prospect tot aan klant.

Website
De nieuwe website was een hele uitdaging. Er bestonden namelijk al vijf websites in verschillende talen. Deze vijf hebben we samengevoegd tot één vernieuwde versie geheel aangesloten op de marketingstrategie en volgens de nieuwste technieken. De uitdaging was om de SEO – waarde van deze verschillende websites goed te waarborgen en mee te nemen naar de nieuwe website. Dat is gelukt!

Online Marketing
Tijdens het opzetten van de online marketing, zijn we eerst begonnen met het kijken naar oude data en nieuw onderzoek. Vandaaruit hebben we een gehele nieuwe marketing strategie ingezet voor alle landen. Hiermee kun je je schaalvergroting optimaal benutten. Van alles afzonderlijk naar één gezamenlijke strategie waar alles op elkaar afgestemd was. Maar niet alleen op landniveau maar ook op kanaalniveau. Zo hebben we sterke campagnes op kunnen zetten voor LinkedIn en Google ads. Uiteraard met de juiste meting, zodat er steeds meer rendement behaald wordt.

Rapportage
Met meerdere landen en talen nam ook de complexiteit van de website en de Hubspot omgeving toe. Hiervoor creëerden we verschillende workflows met e-mails, formulieren en contacteigenschappen om deze allemaal op een juiste manier te verwerken. Via rapportagetools binnen Hubspot en via Google Data Studio ontvingen zij de juiste gegevens. Deze konden vervolgens weer gecommuniceerd worden naar de managers en stakeholders.
Resultaat
We kennen Company Webcast inmiddels als een ambitieuze organisatie waarvoor geen uitdaging te groot is. We kijken er dan ook naar uit om de samenwerking verder uit te breiden in de toekomst.